Néhány éve úgy nézett ki, hogy hamarosan mindenki a virtuális valóságban töltheti az idejét, és egy headset mögé bújva, zárt világban játszhat, szórakozhat. Az ötlet nem mindenkinek tetszett, akiknek pedig igen, azoknak meg kellett küzdeniük a tartalomkínálat kérdésével, illetve a különféle headsetek korlátaival és áraival.
Az IDC piacelemző cég szerint az idei második negyedévben a VR-headsetek eladásai globális szinten 33,7 százalékot zuhantak, egyetlen év alatt. Az elemzők szerint a visszaesés átmeneti. A szereplők egyelőre hisznek a szebb jövőben, az olyan új termékek, mint az Oculus Go vagy az HTC Vive Pro, esetleg az újabb márkák mind fellendülést hozhatnak.
A képernyő nélküli headsetekből (amiket korábban a mobilgyártók igyekeztek népszerűsíteni) 1 millió helyett idén már csak 409 000 fogyott, a legnagyobb visszaesést ez a kategória hozta.
A géphez kötött headsetekből 37,3 százalékkal fogyott kevesebb, mert az Oculus és a Sony nem tudták tartani a lendületet. 102 000 és 93 000 headsetet szállítottak le, míg az HTC 111 000 darabot.
Az önálló VR-headsetek eladásai ellenben 417,7 százalékkal emelkedtek, nagyrészt azért, mert elérhetővé vált az Oculus Go és a Xiaomi Mi VR. Bár a gyártók az átlagfelhasználókat szeretnék elcsábítani, az üzleti szektorban inkább van kereslet az effajta megoldásokra.
Szerintetek a 3D-tévék és a Google Glass sorsára jut a VR, vagy mindannyian egy headsetben szórakozunk majd 10 év múlva?