Az elmúlt napokban újra a figyelem középpontjába került a Twitter, miután a tulajdonos Elon Musk két Diablo IV-es menet között bejelentette, hogy kukázza a mikroblog 2006 óta használt nevét és madaras logóját, hogy a tavasszal létrehozott új anyavállalat, az X Corp arculatához igazítsák a stílust.
Ennek megfelelően a Twitter új neve csak annyi lesz, hogy "X", logóként pedig szintén ezt a betűt fogják használni, amelyhez Musk felhívását követően egy rajongó tervezte meg a dizájnt. A jelek szerint azonban a milliárdos itt is összetűzésbe keveredhet a saját Twitter-klónt indító Metával, mivel Mark Zuckerberg cége már birtokolja az X brandet.
Elsőként az Insider hívta fel rá a figyelmet, hogy a Meta korábban levédetett egy X-logót az "online közösségi hálózati szolgáltatások" és a "közösségi hálózati szolgáltatások a szórakoztatás, a játékok és az alkalmazásfejlesztés területén" tevékenységi körökhöz kapcsolódóan. Márpedig Musk 44 milliárd dollárért felvásárolt platformja részben ugyanezen a piacon nyomul, így az Insider által megkérdezett jogi szakértő szerint erősen kétséges hogy egyáltalán használhatja az X-et.
Az egyebek mellett a Teslát és a SpaceX-et is az érdekeltségei között tudó milliárdos egyetlen reménysége, hogy a Meta-féle X merőben máshogy néz ki: egy fehér és egy kék nyilat formáz, kerek, befelé mutató végekkel. Ezzel szemben Muskék X-e valójában egy 70-es évek óta használt matematikai szimbólum, amely 2001-ben az Unicode szabványba is bekerült.
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023
Magyarán a Twitter új arculata finoman szólva sem sikerült egyedire, Musk azonban eltökélt a változtatást illetően, így az oldal betöltésekor és a bal felső sarokban már mindenkit az X fogad. Ez pedig csak a kezdet, a milliárdos ugyanis korábban több alkalommal is kifejtette, hogy hosszabb távon egy széles körű szolgáltatásokat nyújtó platformmá szeretné fejleszteni a Twittert, amelynek a nemrég létrehozott xAI képben már "igazságkereső MI-t" fejlesztő testvércége is van.
A tulajdonos számára tehát óriási jelentőséggel bír ez a név, így a legfontosabb kérdés most az, hogy a Meta vajon az X használatának útjába áll-e. Erre minden oka meglenne a cégnek, hiszen a Twitter-rivális Threads elindulása miatt Musk előbb egy ketrecharcos összecsapást és egy pert is kilátásba helyezett, vagyis a logóval kapcsolatos érdekellentét remek alkalom lenne Zuckerbergéknek a visszatámadásra.