A következő napokban valószínűleg rengeteg tudósítás foglalkozik majd a Twitter ügyes-bajos dolgaival, hiszen a 2008-ban indult mikroblog óriási átalakulás elé néz, miután az üzletből nemrég még kihátrálni próbáló Elon Musk mégis felvásárolta a platformot.
A 44 millárd dolláros akvizícióval párhuzamosan azonban egy másik fejlemény is történt a közösségi oldalnál: megjelent egy új funkció, amely az NFT-k, vagyis a nem helyettesíthető tokenek kereskedelmét igyekszik megkönnyíteni.
Az NFT Tweet Tiles néven futó újdonság egy integrált felületet takar, amely közvetlenül a posztokba ágyazza a különböző tokenpiacokon meghirdetett NFT-ket, az azokhoz tartozó képpel és egy gyorsgombbal a piactérre való átnavigáláshoz.
Now testing: NFT Tweet Tiles 🚀
— Twitter Dev (@TwitterDev) October 27, 2022
Some links to NFTs on @rarible, @MagicEden, @dapperlabs and @Jumptradenft will now show you a larger picture of the NFT alongside details like the title and creator. One more step in our journey to let developers impact the Tweet experience. pic.twitter.com/AkBisciB1i
A funkció jelenleg négy platformot támogat: a Magic Edent, a Rarible-t, a Dapper Labset és a sportokra fókuszáló Jump.trade-et. A Twitter azonban a Decryptnek nyilatkozva közölte, hogy az NFT Tweet Tiles-t hajtó technológia bármelyik blokklánccal kompatibilis, így elméletben csak partneri szerződések kérdése, hogy mely piacterek kerülnek be a körbe.
Az újdonságot egyelőre csak az iOS-es és webes felhasználók szűk körében tesztelik, s nincs is arra vonatkozó információnk, hogy mikor indulhat a nyilvános üzem. Az időzítés ugyanakkor több szempontból is szerencsétlen, hiszen nemcsak a Musk-féle átszervezés elé néző Twitter van most sajátos helyzetben, de az idei évben a tokenek forgalma 97%-os csökkenést könyvelhetett el, ami alapvetően kérdőjelezi meg az NFT Sweet Tiles létjogosultságát.
A mikroblognak mindenesetre nem ez az első kalandja a tokenek világában, január óta ugyanis a Twitter Blue előfizetők már Ethereum-alapú NFT-ket is használhatnak profilképként.