Az egykori Facebook, Inc. már több mint egy éve Meta néven nyomul, ezzel is jelezve, hogy a metaverzumot tekinti a legfontosabb projektjének. Hiába azonban a nekibuzdulás, a vállalat legutóbbi pénzügyi jelentése alapján az ezért felelős Reality Labs divízió óriási veszteségeket termel, korábban pedig kiszivárgott, hogy a cég még a saját alkalmazottait sem tudja rávenni a szolgáltatás használatára.
Most itt egy újabb jelentés, amely arról árulkodik, hogy Mark Zuckerbergék kétségbeesetten igyekeznek életet lehelni a döcögősen épülő alternatív valóságukba.
A The Wall Street Journal egy belsős levélre hivatkozva azt írja, hogy a Meta a felhasználók megtartását tűzte ki 2023 legfontosabb feladatául, mivel jelenleg 10-ből 9-en legfeljebb egyetlen hónap után örökre otthagyják a metaverzum központi platformját, a Horizon Worldsöt. A lap korábban arról is beszámolt, hogy a vállalat eredetileg 500 ezer havi aktív felhasználót szeretett volna szerezni 2022 végéig, ám a lanyha érdeklődés miatt végül 280 ezerre csökkentették a célt.
A WSJ értesülése szerint a Meta ezért most új módszerrel próbálkozik: kimondottan a kiskorú, 13-18 év alatti közönséget szeretné meghódítani. Az újság által látott memóban Gabriel Aul, a Horizon Worlds alelnöke azt írja, hogy mindenekelőtt ezt a csoportot kell célba venniük, ami aggodalomra adhat okot, hiszen a Meta már az Instagrammal is belekeveredett egy botrányba, miután kiderült, hogy szándékosan semmibe vette a közösségi platform kiskorúakra gyakorolt káros mentális hatásait.
A The Wall Street Journal kérdésére a cég szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a tinédzserek már így is használják a Meta szárnyai alá tartozó Quest-sisakot, és hogy a cég "remek élményt" szeretne biztosítani nekik a Horizon Worldsben, míg a biztonságról a kiskorú közönségnek megfelelő eszközök és védelmi megoldások beépítésével gondoskodnak majd. A WSJ arról is értesült, hogy a Meta ennek kiegészítéseként szeretné elindítani a platform 2D-s változatát, ez viszont nem kapott hivatalos megerősítést.
Mindent összegezve úgy tűnik, hogy a Meta könnyebb útnak véli a tinik behálózását, ám Zuckerbergék könnyen meglepődhetnek, hiszen az ifjú közönség kegyeiért versengve olyan, óriási közönséggel bíró online játékokkal találják szembe magukat, mint például a saját metaverzumot építgető Fortnite, a Minecraft, vagy a Roblox. Ezekkel szemben a Horizon Worlds egyelőre nem sokat nyújt: a szolgáltatásba csak nemrég került be az ugrás lehetősége, a Meta pedig még mindig dolgozik azon, hogy lábakat adjon az avataroknak.