Nincs könnyű helyzetben a TikTok, és bárhogyan is kerül ki a mostani ügyből, két nagyon komoly riválissal is meg kell küzdenie a jövőben. Az egyik a ma már többször emlegetett Instagram Reels, a másik pedig a YouTube Shorts. Az utóbbi 15 másodperces, mobillal készült videókra fókuszál. Természetesen több klipet is lehet egymáshoz rögzíteni, ezekhez zenét csatolni és állítani a videó sebességét. Időzítő és visszaszámláló is van nem manuális rögzítéshez.
A YouTube a Shorts béta verzióját már el is indította Indiában. A YouTube főoldalon egy külön sor kapott helyet a rövid videókhoz, a felhasználók ezen simítva léphetnek egyik felvételről a másikra. Az ígéret szerint a jövőben még könnyebb lesz ezeket megnézni. A létrehozás ikonnak pedig új helyet találtak Androidon, és több országban hamarosan iOS-re is jönnek a változtatások.
Mindezzel kiélesedik a harc ebben az egyre őrültebb küzdelemben, amiben influenszerek rövidke videókkal egymásra licitálva keresik tömegek figyelmét. Meg is találják persze. Azt nehéz megtippelni, hogy a TikTok, az Instagram Reels vagy a YouTube Shorts lesz hosszabb távon a befutó, de a Vine ötletgazdái most biztosan fogják a fejüket. Ők pár éve hatalmasat buktak ezzel a koncepcióval, amire szinte senki sem volt kíváncsi akkoriban.