A 2011-ben elindult Snapchatet lényegében egy egyszerű koncepció, az idővel eltűnő megosztott tartalmak tették sikeressé. A funkció később a Facebooknak is "megtetszett", ezért néhány éve elérhetővé tették az Instagramon és magán a Facebookon is.
A jelek szerint pedig most egy újabb jelentős szereplő, a TikTok is rárepül az ötletre, amiről a Variety számolt be elsőként.
Az értesülést azóta a platform szóvivője is megerősítette. Elvileg már több országban is tesztelik a simán csak TikTok Storiesnak hívott funkciót, amely 24 óra után eltűnő posztokkal dobja fel a közösségi oldal repertoárját.
TikTok Stories
— Matt Navarra (@MattNavarra) August 4, 2021
what the… 😳 pic.twitter.com/PIUpKMhj0k
"Mindig gondolkodunk a lehetőségeken, melyek új értékeket hoznak a közösségnek és gazdagítják a TikTok-élményt. Jelenleg azzal kísérletezünk, hogy további formátumokat biztosítsunk az alkotóknak a kreatív ötleteik életre keltéséhez."
- nyilatkozta a platform a Varietynek. Korábban egyébként a Twitter is megkísérelte átvenni az ötletet a Fleets nevű megoldással, ám ez nem bizonyult elég népszerűnek, így végül lelőtték a funkciót.
A TikTok részéről azt jelzi a lépés, hogy a szolgáltatást birtokló ByteDance felveszi a kesztyűt, a fiatalok körében különösen népszerű zenés-videós app megoldásait ugyanis előszeretettel másolják a riválisok: így jött létre az Instagram Reels, a Snapchat Spotlight és a YouTube Shorts is.
A TikTok Stories pedig a név hasonlósága miatt akár direkt válasz is lehet az Instagramnak, melynek vezetője néhány hete kürtölte világgá, hogy a jövőben a videókra helyeznék a hangsúlyt, név szerint is kiemelve a TikTokot a legyőzendő riválisok között.