A táblagépek eladásai az idei harmadik negyedévben 5,4 százalékkal estek vissza éves összehasonlításban. Az IDC elemzői szerint ez zsinórban a tizenkettedik ilyen alkalom, ami utal a szektor zsugorodására.
Szeptember utolsó napjával záródóan a vizsgált 3 hónap alatt 40 millió eszközt szállítottak le, ami kevesebb a tavaly ilyenkor számolt 42,3 milliónál.
A piacon a legsikeresebb az Apple volt, amely 10,3 millió iPadet szállított le - ez éves szinten 11,4 százalékos előrelépés, a piaci részesedését pedig 21,9-ről 25,8 százalékra emelte az almás cég.
A Samsung elsősorban az olcsóbb Galaxy Tab A és Tab E modellekre épített. Összesen 6 millió tabletet adott el a negyedév alatt, ami éves szinten 7,9 százalékos visszaesés. A Samsung a piac 15 százalékát birtokolja.
Az agresszív árazás miatt az Amazon eladásai 38,7 százalékot nőttek, a cég piaci részesedése 10,1 százalék. A Huawei erős negyedéve éves szinten 18,8 százalékos pluszt jelentett, a top 5-ben pedig ott van még a Lenovo is.
Mivel az okostelefonok kijelzői az elmúlt évek alatt egyre nagyobbak lettek, ezért kevesebben tartanak igényt külön táblagépre. A kategóriában eleve jóval visszafogottabb a fejlődés. Az Apple mindenesetre lendíthet az eladásain, ha a 2018-as iPad Pro modellek valóban Face ID-val újítanak.