A Sony legújabb kiterjesztett valóság (XR) headsetjét, a szépen csengő nevű "Spatial Content Creation System"-et hivatalosan a kaliforniai Long Beachen megrendezett Augmented World Expón (AWE) mutatták be, ahol a vállalat együttműködését is hangsúlyozták olyan technológiai óriásokkal, mint a Qualcomm.
Az új headset kifejezetten vállalati felhasználásra készült, két 4K OLED mikrokijelzővel van felszerelve, amelyeket a Qualcomm Snapdragon XR2+ Gen 2 AI-chip működtet. A rendszer része egy "gyűrűs" vezérlő és egy "mutatós" vezérlő, melyek a 3D-s objektumokkal való interakcióhoz és a precíz irányításhoz szükségesek. A kijelzők nagy felbontással és széles színskálával rendelkeznek, a DCI-P3 színskála 96%-át lefedve.
A Sony először még a CES 2024-en jelentette be ezt a rendszert, ahol a Siemens egészségügyi és automatizálási márkával való partnerséget is kiemelték. A headsetet különböző iparágak kreátorai és fejlesztői számára tervezték, beleértve a szórakoztatóipart is. Az viszont a nulladik másodpercben teljesen világos, hogy ez a headset nem simán csak játékra készült.
A rendszer hat kamerával és érzékelővel rendelkezik, melyek fokozott térbeli felismerést tesznek lehetővé, így a felhasználók könnyedén használhatják a perifériákat a virtuális térben történő precíz alkotáshoz. Ez megkönnyíti a 3D modellek létrehozását és szerkesztését a kiterjesztett valóságban.
A felhasználók egyébként igény esetén akár billentyűzetet is használhatnak a gyűrűs és mutatós kontrollerek mellett.
Sony Unveils New Enterprise XR Headset, labeled as “Spatial Content Creation System” 🚀
— Dilmer Valecillos ᯅ (@Dilmerv) June 19, 2024
📌 Key Features:
- 4K OLED micro-displays per eye, delivering edge-to-edge sharpness
- Standalone headset powered by Snapdragon XR2+ Gen 2
- Ring controller that allows users to… pic.twitter.com/Lc8vU1G1Lh
Bár a Sony az AWE-n hivatalosan is bemutatta a Spatial Content Creation Systemet, a részletes specifikációk, megjelenési dátumok, ár és szoftverkompatibilitás tekintetében még a sötétben tapogatózunk.