Amikor a Siri 2011. október 14-én debütált az Apple iPhone 4S készüléken, az Apple óriási előnybe került a virtuális asszisztensek versenyében. Az elmúlt hét év során sokat fejlődött a Siri, ugyanakkor a szakértők szerint messze elmarad a vezető Google Assistant és Amazon Alexa megoldásokhoz mérten.
Furcsa módon Norman Winarsky, a Siri társalapítója most arról beszél, hogy a gondot az jelenti, hogy az Apple túl sokat akar a Siritől. Konkrétan túl sok dolgot tenne túl sok ember elé.
Winarsky szerint azelőtt, hogy az Apple megvette a Sirit, az volt a terv, hogy utazási és szórakoztatási segédet fejlesztenek. Az asszisztens már tudott volna a törölt járatról, mire a reptérre érünk, és másik módot keresett volna arra, hogy eljussunk oda, ahová szeretnénk. Amint ilyen téren tökéletes lett volna, újabb funkciókkal bővítették volna.
Az Apple-nek más tervei voltak. A Siri az iOS-es felhasználókat az életük minden területén segíti. Beállítja az ébresztőket és az időzítőket, jelent az időjárásról, válaszol a kérdésekre. De nem elég kiterjedten, és nem elég ügyesen: a Google Assistant és az Alexa hatékonyabb, és több dolgot is ért.
Winarsky szerint az Apple jelenleg olyan problémákkal küzd, amik akkor adódnak, ha egy cég egymilliárd embert akar kiszolgálni. Ilyenkor a felmerülő gondok is nagyobbak. A Siri társalapítója szerint az Apple olyan tökéletességet vár el az asszisztenstől, amit nem tud elérni.