A virtuális valóság közel sem lett akkora durranás, mint az elemzők és fejlesztők remélték, és aki használja is az ehhez írt headseteket, az is az úgynevezett screen door jelenségre panaszkodik, vagyis arra, hogy látja a képpontok közötti távolságot, mert közel van a szemeihez a kijelző. A Samsung és a Stanford Egyetem azonban ezt az egy gondot most megoldanák, mert kifejlesztettek egy olyan OLED-kijelzőt, amit 10 000-es képpontsűrűség jellemez.
Ez messze túlszárnyal mindent a piacon, ráadásul az optikai metafelszín megváltoztatja a tükröződési tulajdonságokat, és lehetővé teszi az egyes színek áttetszését a pixelek között, anélkül, hogy a fényerőre negatív hatással lenne.
A megoldás a VR és az AR terén is ideális lehet, mert gyakorlatilag pixelmentes leképezést tenne lehetővé (látványban persze). Persze évekbe telhet, mire ez megérkezik a piacra, és sokkal erősebb hardver is kell majd hozzá. A szakemberek szerint ez nem csak tudományos áttörés, ez az OLED technológia biztosan megjelenik majd a piacon, csak az a kérdés, hogy mikor.