A Rolex a világ legismertebb, s egyben a legtöbb órát eladó luxusmárkája, amelynek a legolcsóbb modellje is több ezer euróba kerül, így kevesen gondolnák, hogy összerezzen egy apró, gyerekeknek szóló faliórákat gyártó brit cégtől.
A jelek szerint viszont ez a helyzet, a svájci vállalat ugyanis egy ilyen vállalkozás ellen indított pert, mivel attól tart, hogy a vásárlók összekeverhetik annak 25 dolláros termékeit a saját luxusportékáival.
Az alperes az Oyster & Pop nevű családi vállalkozás, amelyet még 2020-ban hozott létre egy testvérpár, akik elveszítették a munkájukat a COVID-járvány miatt. Emma Ross-McNairn és Sarah Davies kifejezetten oktatási célú faliórákat árulnak, amelyekkel a gyerekek könnyedén megtanulhatják az idő leolvasását.
A Rolexnek a cég elnevezésével van problémája, a svájci óriás ugyanis 1927 óta használja az "Oyster" márkanevet, jelenleg az Oyster Perpetual óráin, a többi modellje számlapján és az "Oystersteel"-nek hívott fém csatjain. Az óragyártó ezért úgy véli, hogy az Oyster & Pop egyes vásárlókban azt a képzetet keltheti, hogy kapcsolatban áll a Rolexszel, ebben pedig az a részlet sem zavarja, hogy a testvérpár valójában a Torbayben található Oyster Bend nevű utcáról keresztelte el a vállalkozást, ahol mindketten felnőttek.
Az oyster ugyanis egy teljesen hétköznapi szó, osztrigát jelent, eredetileg pedig a Rolex is a vízállóság jelzésére kezdte alkalmazni, ami az 1920-as években még óriási dobásnak számított. Ross-McNairnék egy 9 oldalas levélben próbálták meggyőzni a névváltoztatást követelő Rolexet a per abszurditásáról, és még kötelezettséget is hajlandóak lettek volna vállalni, hogy sosem árulnak felnőtteknek szóló órákat, de a svájci vállalatnak ez sem volt elég. Az Oyster & Pop szerint a névváltoztatás végrehajtása olyan extra költségekkel járna, amely tönkretenné a fiatal céget.
Az ügyről beszámoló BBC szerint a Rolex egyszer már keresztbe tett a testvérpárnak, amikor azok az Egyesült Államokban próbálták bejegyeztetni a márkanevet, a brit vállalkozásnak ugyanis egyszerűen nem volt pénze megtámadni a luxusmárka blokkoló indítványát, így az illetékes hatóság automatikusan elutasította a regisztrációs kérelmet. McNairnék most egy petíciót is indítottak, amelyben már több mint 70 ezer aláíró követeli, hogy a Rolex "ne tegyen tönkre egy kicsi, nők által birtokolt családi vállalkozást".