A múltban már többször előfordult, hogy egy-egy új technológiát a pornóipar vetett be először. Így van ez most is. A napi 80 millió látogatóval büszkélkedő PornHub úgy döntött, hogy többé nem megfelelő a videók kézzel való címkézése.
Ennek megfelelően a cég nem embereket bérel a sok százezernyi videó átnézésére és felcímkézésére, hanem egy robotot alkalmaz.
Az új címkézési modellnek hála a látogatók sokkal pontosabb keresési találatokat kaphatnak, ezáltal pedig többet használhatják az oldalt is - ezt maga Corey Price, a cég alelnöke mondta. Mivel a platformot folyamatosan frissítik a legújabb technológiai újdonságokkal, ezért a navigáció és a használat is folyamatosan fejlődik.
A gépi látás képes azonosítani a videókban megjelenő embereket és jeleneteket, jelen esetben pedig a témából adódóan a pozíciókat és a jellemzőket tartja még érdekesnek az oldal. A rendszer képes valós időben felismerni a videóban zajló eseményeket, és azoknak megfelelően létrehozni a címkéket, kategorizálni a tartalmakat, és segíteni a kereséseket.
A rendszert eddig félmillió videón használták, de 2018 elején a teljes kínálatot szkennelnék.
Bár az arcfelismerés és az effajta címkézés alapvetően nem újdonság, az ilyen összetett rendszer egy újabb lépést jelent a videók és képek kategorizálásában. Míg eddig rengeteg munka és adatrögzítés kellett a tartalmak közzétételéhez, kereshetőbbé tételéhez, addig a jövőben ezt a feladatot is átveszik az algoritmusok, ráadásul többet, jobban és gyorsabban dolgoznak majd. Minden bizonnyal rövid idő alatt a YouTube és más népszerű video- és képmegosztók is bevetik majd a gépi látás haladóbb felismerési képességeit.