A német E-volo 2013 novemberében mutatta be a világ első elektromos helikopterének továbbfejlesztett változatát, amelyet távirányítóval vagy automata pilótával is lehetett irányítani.
Az akkori tesztek alapján bár sok munka állt még a mérnökök előtt, azonban tisztán kirajzolódott, hogy számos területen bevetésre képes lehet a projekt: hadászati célokra, áruszállításnál és bizony a "tömegközlekedésben" is hasznát tudnák venni a Volocopternek.
A Reuters jelentése szerint a német fejlesztők újabb mérföldkövet értek el, ugyanis hétfőn a francia Le Bourget repülőtéren felszállt az elektromos légi taxi, egyelőre utas nélkül: körülbelül 30 méter magasra emelkedett fel, 500 métert tett meg és 30 km/h-s sebességre képes. A Volocopter három percig volt a levegőben, majd függőlegesen és problémamentesen landolt.
A tervek szerint a 2024-es párizsi olimpiai játékok során már be is vetnék az utasok szállítására, noha a járműben egyelőre egyelőre két utas fér el a csomagjaival kényelmesen. Eleinte azonban az egyikőjük még biztosan egy engedéllyel rendelkező pilóta lesz, azonban a Volocoptert készítő cégnek feltett szándéka, hogy idővel teljesen automatizálják a repülést, így pilóta sem fog kelleni.