Több mint 50 évvel azután, hogy Neil Armstrong és Buzz Aldrin eljutott a Holdra, az emberiség ismét meglátogatni készül a Föld állandó kísérőjét. De az Artemis programot és a Mars még inkább csak távlati célként szolágló meghódítását figyelmen kívül hagyva is elmondható, hogy újfent izgalmas időszakát éli az űrkutatás, nem utolsósorban a szektor kommercializálódásának köszönhetően.
Az élénkülő figyelmet kihasználva a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (National Aeronautics and Space Administration, röviden NASA) úgy döntött, hogy még idén útnak indítja saját streamingszolgáltatását, azaz megjelenik azon a piacon, amin jelenleg a Netflix, az Amazon Prime Video, a Max/HBO Max, a Disney+, az Apple TV+, a Paramount+, a Hulu, a Peacock, a SkyShowtime és mások osztoznak.
Elméletben roppant izgalmas versenyhelyzetet teremtene, ha NASA+ névre keresztelt platform lenne a sci-fi filmek és sorozatok legnagyobb gyűjtőhelye, az induló szolgáltatás tartalmainak gerincét azonban az űrügynökség által készített, ismeretterjesztő jellegű, a küldetésekbe bepillantást engedő anyagok alkotják majd. Vagyis leginkább azoknak szól akik érdeklődnek az űrkutatás iránt, és kíváncsiak a NASA korábbi sikereire, kudarcaira, valamint legújabb eredményeire.
Marc Etkind, a ügynökség kommunikációs irodájától úgy fogalmazott, hogy a streamingplatform által biztosított jelenlétnek hála könnyebben oszthatják meg a nyilvánossággal azokat a történeteket, amelyek elmesélik, miként hódítja meg a NASA az ismeretlent a levegőben és a világűrben, hogyan inspirál a felfedezései által, illetve szolgálja az emberiség javát az innovációi révén.
Noha tartalomkínálata már csak a téma miatt is erősen limitált, a NASA+ mellett szól, hogy teljesen ingyenes lesz, nem terhelik a felhasználókat rejtett költségek, és persze reklámok sem fogják rombolni az élményt. A NASA appon keresztül férhetünk majd hozzá Androidon, iOS-en, valamint Apple TV, Fire TV és Roku eszközökön.