Hirdetés

A Netflix megüzente Hollywoodnak, hogy még nem ment csődbe



|

A streamingóriás társelnöke, Ted Sarandos félreérthetetlen szavakat intézett a filmiparhoz.

Hirdetés

Nehéz helyzetben van a Netflix, hiszen egyre jobban szorongatják a feltörekvő versenytársak (mint az HBO Max és a Disney+), valamint előfizetőket is veszít, többek között az ukrajnai háború és a fiókmegosztások miatt. A vállalat ezt többfajta módon próbálja meg orvosolni, például a profilok megosztásának megszüntetésével, a reklámokkal dúsított olcsóbb előfizetői csomaggal, valamint a leépítésekkel és produkciókon való spórolással, de ezeket sem a részvényesek, sem a tőzsde nem fogadta jól. A negatív események miatt a pesszimistább hangok már a Netflix visszafordíthatatlan hanyatlásáról beszéltek, azonban a vállalat vezetői szerint nincs ok az aggodalomra. 

Hirdetés

A Variety beszámolója alapján a Netflix társelnöke, Ted Sarandos, a globális filmekért felelős Scott Stuber és a globális televíziózás részlegének feje, Bela Bajaria az előfizetői visszaesés miatt bekövetkezett masszív részvényárfolyam-csökkenés után offenzívát indítottak, hangsúlyozva a vezető alkotóknak és ügynököknek, hogy továbbra is agresszívan költenek a filmek és műsorok készítésére, forgalmazására. A források szerint a telefonbeszélgetések és személyes találkozók során az áprilisi részvényárfolyam-csökkenést visszaesésként értékelték, ám megnyugtatták a filmkészítőket és a showrunnereket, hogy továbbra is tőkeerősek, és tájékoztatták őket arról, nem hisznek abban, hogy a jelenlegi nehéz helyzetükre az a megoldás, ha nem versenyeznek tovább a divatos tartalmakért.

Azt is megemlítették, hogy a tartalmakra szánt büdzséjük 2022-re és 2023-ra le van kötve (a Netflix 2021-ben 17 milliárd dollárt költött tartalomra, és idén is ugyanennyit tervez). Egy, a vállalatot jól ismerő forrás szerint az ügynökségi és alkotói bejelentkezések rutinszerűek.  A forrás azt is hangsúlyozza, hogy a Netflixnek továbbra is több mint 200 millió aktív előfizetője van, ami még a nehézségek ellenére is pénzügyi biztonságot ad a cégnek. A közelmúltban például két olyan lépése is volt a streamingszolgáltatónak, amely bizonyította, hogy hajlandók nagy összegeket befektetni: egyrészt 50 millió dollárt költöttek egy a Cannes-i filmfesztiválon bemutatkozott filmre (Emily Blunttól és David Yatestől), másrészt meghirdették a Squid Game által ihletett valóságshow-t, amelynek a fődíja 4,56 millió dollár. 

Csakhogy eközben a visszajelzések alapján összeszorították a nadrágszíjakat is. Állítólag hamarosan újabb elbocsátásokat fognak bejelenteni, valamint egyes források szerint a pitch meetingeken azt mondták az illetékesek, hogy három évadban akarják maximalizálni a sorozatokat. Ezek valóságalapja azonban nem ismert, ahogyan azoké a Variety által megszellőztetett beszámolóké sem, amik szerint azok az alkotók, akik a Netflixre szeretnének tartalmat gyártani, alternatív forgatókönyveket vázolnak fel az általuk felajánlott műsorokra, szélesebb költségvetési keretet határoznak meg és több információt adnak arról, hogy milyen lenne a költségtervezet egy hat epizódos évad esetében, szemben például egy kilenc részesével. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.