A tavalyi évben az amerikai színészek és forgatókönyvírók hónapokon át sztrájkoltak, többek között annak eléréséért, hogy kapjanak garanciákat a mesterséges intelligenciával szemben, amely által fenyegetve érzik a megélhetésüket. A kreatív szakembereknek és a stúdióknak végül sikerült megegyezniük, ám a szórakoztatóiparban még most is feszült a viszony a közvetlen érintettek és a technológia támogatói között, amit az új iPad Pro reklámja miatt kitört felháborodás is látványosan illusztrált.
Talán ezért is kapott az alkalmon a sorozatok, filmek és dokumentumfilmek százai mögött álló Netflix vezetője, hogy egy nagyobb interjú keretében megpróbálja eloszlatni a mesterséges intelligenciával szembeni fenntartásokat.
Ted Sarandos a The New York Times újságírójával ült le beszélgetni, ahol természetesen az AI hatása is szóba került. Arra a felvetésre, hogy sokak szerint az algoritmusok kiszoríthatják a valódi alkotókat, az ezredforduló óta a cégnél dolgozó vezető az Nvidia első emberéhez hasonlóan kimondottan optimistán válaszolt:
"Én ennél jobban hiszek az emberekben. Tényleg. Nem hiszem, hogy egy mesterséges intelligencia program jobb forgatókönyvet fog írni, mint egy nagyszerű író, hogy képes lesz kiváltani egy remek előadást, vagy hogy nem fogjuk tudni megkülönböztetni [az emberi munkáktól]. Az AI nem fogja elvenni a munkádat. Az a személy viszont, aki jól használja az AI-t, talán elveszi az állásodat."
Sarandos tehát egyúttal üzent is, hogy aki biztos akar lenni az állásában, az azért tanulja meg virtuózként kezelni a mostanság mindenütt felbukkanó generatív technológiát. Egy másik kérdés kapcsán a CEO azt is elmondta, hogy a mesterséges intelligencia szerinte "egyfajta természetes továbbfejlesztése" azoknak a dolgoknak, amelyek ma a kreatív területen történnek, és hogy az írók, rendezők és szerkesztők arra fogják használni, hogy eredményesebben és hatékonyabban végezzék a munkájukat.
Hogy az AI-jal miért jár majd mindenki jól, arra a vezető a kézi rajzok és a számítógépes animációk közötti váltást hozta fel példaként: szerinte ez az óriási technológiai előrelépés végül jóval több munkahelyet teremtett a területen, mint amennyi korábban volt jellemző. Ennek kapcsán Sarandos amellett érvelt, hogy a szórakoztatóiparban az összes technológiai ugrás nagy ellenállásba ütközött, végső soron viszont mindegyik segítette a növekedést, beleértve a streaming előretörését is, ami ellen szintén sokan kardoskodtak a múltban.
Hogy a Netflix fejese helyesen látja-e a dolgokat, azt majd az idő dönti el, de az analógiájánál maradva nem minden hagyományos rajzművészből, vagy praktikus effektekkel foglalkozó szakemberből lett számítógépes animátor, ebből a szemszögből pedig teljesen jogos, hogy most sokan aggódnak a jövőjükért. Annál is inkább, mivel egy viszonylag friss kutatás szerint a cégvezetők világszerte tűkön ülve várják, hogy az AI-t kihasználva leépítésekbe kezdhessenek.