Tavaly néhány hónapig úgy tűnt, hogy új erőre kaphat a 2009-ben elrajtolt Bing kereső, miután a Microsoft több mint 10 milliárd dollárt fektetett a ChatGPT mögött álló OpenAI-ba, manapság divatos generatív AI-képességekkel turbózva fel a szolgáltatást. A mesterséges intelligencia azonban nem mozdította érdemben előre a kereső 3,5% körüli piaci részesedését, így a redmondiak manapság már inkább az új márkaként lérehozott Copilotot erőltetik, míg a Bing legutóbb Ausztrália létezésének letagadásával bizonyította, hogy még mindig lenne hová fejlődnie.
A kereső kapcsán a Bloomberg egy tavaly szeptemberi jelentése szellőztette meg, hogy a Microsoft 2020-ban az egészet el akarta adni az Apple-nek, most viszont egy bírósági eljárásból derült ki, hogy valójában sokkal régebb óta próbálkozhat ezzel a vállalat.
A Google egy ideje perben áll az Egyesült Államok igazságügyi minisztériumával, amely a keresőpiacon gyakorolt monopóliummal vádolja a céget, ezen eljárás keretében pedig nemrég nyilvánosan hozzáférhetővé tettek néhány dokumentumot, amelyek rámutatnak az Apple és a Microsoft kapcsolatára.
Ahogy a CNBC felhívta rá a figyelmet, a Google egy februári bírósági beadványban arról beszélt, hogy a Microsoft 2009 óta legalább 7 alkalommal kopogtatott az Apple-nél, hogy tegye alapértelmezetté a Binget az operációs rendszereiben, 2018-ban pedig még azt is felvetették a cupertinóiaknak, hogy a szolgáltatás eladására is nyitottak lennének. A közeledés kapcsán viszont Eddie Cue, az almás cég szoftverekért felelős főnöke elmondta, hogy cseppet sem győzte meg őket a kereső.
A vezető nyilatkozata alapján sem a keresési eredmények minősége, sem a Microsoft befektetései nem tükrözték azt, amit a Google nyújt, vagy ami a redmondiak hatalmában állt volna, beleértve a Binghez kapcsolódó hirdetési üzletágat és a bevételi lehetőségeket is. Magyarán Cue úgy látja, hogy a Microsoft a saját lehetőségeihez képest sem adott bele mindent a Bing sikeressé tételére, és ezért nem kötöttek velük szerződést a Google helyett.
Az utóbbi számára mindez azért fontos, mert a vállalat így próbálja bebizonyítani, hogy valójában van verseny a keresők piacán, csak egyszerűen senki nem ér fel az ő szolgáltatásukhoz. Az Apple pedig azért lényegi szereplő a történetben, mert az iPhone-nal óriási tömegeket szolgál ki, így a Google rengeteg pénzt fizet, hogy alapértelmezett lehessen a készülékeken, amivel a Microsoft szerint óriási előnyre tesz szert a szolgáltatás.