Bár manapság már egy csomó olyan autós megoldás létezik, amely folyamatosan figyeli a jármű alkatrészeit és működését, valamint jelzi a hibákat, a gumik viszonylag mostohábban fértek eddig bele ebbe a digitális világba. Persze modernebb autókon a guminyomás mértékét már jelzi a fedélzeti rendszer, de azért már nem szól, ha valami olyasmi történik vezetés közben, amely veszélyes lehet az abroncsokra.
Épp ezért egy kátyúba futás, vagy valamilyen éles tárgyba hajtás után a legtöbbször csak akkor érzékeljük a bajt, amikor érezhetően "húzni kezd" az autó az érintett kerék leeresztése miatt, vagy akár durrdefekttel száll el a jármű. És ritkán történik meg olyan szerencse, mint anno a 120-as Skodánkkal, amelynek hátsó kerekébe tövig beleállt egy 14-17-es villáskulcs, de olyan precízen, hogy a célállomásig teljesen eltömte a saját maga által vágott rést.
A Microsoft a hasonló problémák megelőzésére (ha nem is konkrétan a Bátky család 35 évvel ezelőtti villáskulcsos esetére reagálva) összeállt az abroncsairól jól ismert Bridgestone céggel, ahol egy abroncs-sérüléseket figyelő rendszert és a Microsoft Connected Vehicle Platformját összekapcsolva egy olyan megoldást fejlesztettek, amely valós időben regisztrálja a gumikra veszélyes eseteket, és olyan algoritmusokat alkalmaz, amelyek azonnal jelzik, ha valami olyasmi történik, amely problémát okozhat.
A terület kiemelten fontos, hiszen kutatások szerint a műszaki okokra visszavezethető balesetek 30 százalékát a különféle gumiabroncsokhoz köthető problémák okozzák, így például a hirtelen nyomáscsökkenés, az anyagfáradás, kopás, vaghy a külső behatások miatti formaváltozások.
Az MCVP ráadásul úgy illeszthető a meglévő autós diagnosztikai megoldások közé, hogy ehhez nem kell semmilyen új hardveres elemet felszerelni, hanem a meglévő szenzorok adatait és felhő alapú adatbázisokat használ.
Az újdonság ráadásul nem csak azt figyeli, hogy mi minden történik, ami a gumik állapotára veszélyes lehet, de azt is, hol történt mindez. Épp ezért akár arra is képes, hogy az adatokat elküldje a megfelelő hatóságoknak, közútkezelőknek, jelezve számukra egy-egy csúnyább kátyút vagy egyéb úthibát. Mindez később az önvezető autók esetében is jó szolgálatot tehet, hiszen akár a sofőr beavatkozása nélkül detektálhatja, ha egy kátyúba hajtás után gyorsan csökkenni kezdene a guminyomás, esetleg azonnal jelezhet a szerviznek is, vagy rögtön félreállhatna a balesetek elkerülése érdekében.