A 2010-ben alapított Magic Leap egyike azon vállalatoknak, melyek a kibővített valóságot kínáló eszközökben látják a jövőt. A floridai cég első nagy dobása a négy éve piacra dobott Magic Leap One volt, ám a 2300 dolláros eszköz nem hagyott mély nyomot a világban.
A kudarc miatt a Magic Leap a csőd szélére sodródott, tavaly azonban sikerült rendezniük a soraikat, s most egy új CEO, a Microsofttól igazolt Peggy Johnson vezetésével próbálkoznak. Talán ennek köszönhető, hogy a következő üdvöskéjüket a Microsoft Hololenshez hasonlóan kifejezetten céges felhasználásra ajánlják.
Az új vezérigazgató a CNBC-nek adott interjújában jelentette be, hogy a 350 millió dollárból átszervezett cég meg nem nevezett partnerek révén újabb 500 millió dolláros befektetéshez jutott, amiből megvalósulhat az elődjénél kompaktabb és ügyesebb Magic Leap 2.
Az AR-headsetet egy "egész nap és minden nap" használható eszköznek szánják, üzemideje így jelentősen meghaladhatja az első generáció kissé szerény, 3 órás kapacitását. A Magic Leap 2-nek egy hivatalos blogposztot is szánt a cég, melyben az áll, hogy az új headset nem csak nagyobb látóteret biztosít, de javít a képminőségen, a szövegek olvashatóságán és erős fényben is jobban működik majd.
Ami a potenciális felhasználási területek illeti, a gyártó elsősorban a távmunka és a dolgozók képzésének segítésében lát nagy lehetőségeket, de Johnson úgy nyilatkozott, hogy hosszabb távon a fogyasztói termékekben is visszaköszönhetnek a Magic Leap 2 licencelhető technológiai megoldásai.
Az új headset a tervek szerint hivatalosan csak 2022-ben jelenik meg, ám korai hozzáférésben már jelenleg is használják néhány kiválasztott partnernél.