Hirdetés

A Meta tisztázta, hogy jönnek-e reklámok a Threadsre



|

Az utóbbi napokban körvonalazódni látszanak a Meta hosszabb távú tervei az új Twitter-klón kapcsán.

Hirdetés

A világ 100 országában már százmilliónál is több felhasználót sikerült összegyűjtenie a Meta legújabb szolgáltatásának, az Instagramhoz kapcsolódó Threadsnek, amelyet alig két hete indított útjára a Facebookot és a WhatsAppot is birtokló vállalatóriás.

A cégvezető Mark Zuckerberg már a rajt előtt kijelentette, hogy a szöveges tartalmakra koncentráló platform a Twitter "józanul vezetett" alternatívája kíván lenni, amit az is bizonyít, hogy a felület szinte egy az egyben az Elon Musk által tavaly felvásárolt mikroblog klónja. Ami pedig a folytatást illeti, az elmúlt napokban tisztázódott néhány további részlet is a Meta tervei kapcsán.

Hirdetés

A legfontosabb, hogy az Axiosnak nyilatkozva a vállalat megerősítette, hogy nem tervezik klasszikus értelemben vett hirdetések elindítását a platformon, amíg a felhasználói bázis át nem lép egy nem konkretizált "kritikus határt". A tartalomkészítőknek szánt márkapromóciós eszközök ugyanakkor hamarosan elérhetővé fognak válni, lehetővé téve a partnerek számára, hogy influencereken keresztül népszerűsítsék a portékáikat.

Az pedig már a The Economic Times kérdéseire adott válaszokból derül ki, hogy a Meta a fact-checking, vagyis a tényellenőrzés bevezetésével is számol, ugyanakkor igyekszik elkerülni, hogy az algoritmusa híreket és politikai tartalmú posztokat népszerűsítsen, mivel a vezetőség vélekedése szerint a Threads így "barátságosabb" hely lesz a Twitternél. Az átláthatóságot szolgálja majd, hogy az új közösségi oldal egyértelműen jelezni fogja az állami kötődésű fiókok státuszát.

Európából nézve persze a legnagyobb kérdés még mindig az, hogy vajon mikor indulhat el a nálunk is a szolgáltatás. A The Verge néhány napja megjelent beszámolója szerint a késés oka, hogy a Meta egyelőre nem tudja összehangolni a Threadset az EU digitális piacokról szóló jogszabályával (Digital Markets Act, DMA), amely a kapuőrként kategorizált nagyobb platformok versenykonform működését hivatott biztosítani. Így aztán egyelőre megközelítőleg sem tisztázott, hogy mikor kerülhet sor az uniós expanzióra, amely vélhetőleg további milliókkal fogja megdobni a felhasználói bázist.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.