Újabb fordulatot vitt az ellene zajló versenyjogi perbe a Facebook anyavállalat: most azzal védekezik, hogy nem lehet monopóliummal vádolni, ha egyszer az Apple iMessage alkalmazása messze lekörözi a saját üzenetküldő platformjait. Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) még 2020-ban benyújtott keresete, azt állítja, hogy a Meta versenyellenes magatartást tanúsított, és fel kellene darabolni a céget. Bár a pert egyszer már elutasították 2021-ben, az FTC egy részletesebb panasszal újraindította, és most ismét napirenden van.
A Meta jogi képviselője prezentációs diákat is mellékelt a nyitóbeszédhez, ám ezeken a The Verge beszámolója szerint a kitakarások olyan gyengén sikerültek, hogy könnyedén eltávolíthatók voltak, így a közvélemény betekintést nyerhetett a belsős adatokba. A kiszivárgott számok alapján az Apple beépített Üzenetek alkalmazását hetente a felhasználók 88,39 százaléka veszi igényb e, míg az Instagram 48,19, a Facebook Messenger pedig mindössze 37,55 százalékos részesedéssel bír az iOS-en. WhatsApp és Snapchat is alulmaradnak az Apple megoldásával szemben.
A prezentáció egyik diáján még egy Apple belső dokumentumrészlet is feltűnik, amit a Meta állítólag hiteles forrásból szerzett, és amelyen Ronak Shah, az Apple termékmarketing-igazgatója úgy fogalmaz: az iMessage "alapvető célja", hogy a felhasználók a közeli ismerőseikkel tarthassák a kapcsolatot.
A Meta szerint ezek az adatok jól mutatják, hogy a verseny él és virul, hiszen a felhasználók egyértelműen más platformokat is használnak, ráadásul a TikTok, a YouTube és más riválisok is hatalmas felhasználói bázissal rendelkeznek. Az, hogy a Meta miként jön ki ebből a jogi huzavonából, még kérdéses, de az biztos: ha a bíróság szerint egy app népszerűsége már cáfolhatja a monopóliumvádakat, az precedenst teremthet a techszektorban.