Frissítés: A MÁV tájékoztatása szerint az informatikai hibát sikerült elhárítani, helyreállt a jegyértékesítés.
Korábban írtuk:
Számtalan ingázó munkavállaló, valamint nem kevés turista ébredt arra pénteken, hogy a MÁV jegyértékesítési rendszere minden létező platformon bedobta a törülközőt. Egyszerre vált működésképtelenné az alkalmazás és az ELVIRA-rendszer, mindezt pedig tetézi, hogy hiába próbálkoznak az utasok a vonatok fedélzetén vagy a jegyautomatákkal, semmiképp sem juthatnak menetjegyhez.
A leállás informatikai hiba miatt történt a Mávinform szerint, mely egyúttal emlékeztet, hogy jegy nélkül nem szabad utazni, ezért arra kéri az utasokat, hogy oldják meg máshogy a vásárlást. Azt viszont már nem teszi hozzá, hogy miként.
Ha nem kaptunk értesítést e-mailben a MÁV-START-tól sikeres vásárlásról, illetve a jegy a MÁV alkalmazásban sem látszik, akkor nincs jegyünk. Mindenesetre a MÁV-START vizsgálni fogja az eredménytelen jegyvásárlásokat, továbbá automatikusan visszafizeti a többszöri vásárlások költségét arra a bankszámlára, amelyikről az online fizetés érkezett.
Az okosjegy értékesítés már tegnap is akadozott mind a MÁV alkalmazásban, mind az ELVIRA-rendszerben. Akkor a MÁV-START azt ígérte, hogy a problémán dolgozó szakemberek napokon belül kijavítják a hibát.