Amikor a Twitter 2006-ban elindult, akkor még hivatalos "microblogging" szolgáltatásként hivatkozott rá a sajtó, hiszen az egyik legfontosabb limitációja az volt, hogy egy bejegyzésünk legfeljebb 140 karakter hosszú lehetett.
Ez először szokatlan korlátozásnak tűnt, de a felhasználók idővel megszokták és alkalmazkodtak ehhez a limitációhoz. Ennek következtében nagy hírverést okozott, amikor a karakterlimitet néhány éve 280 karakterre növelték, hiszen sokan úgy érezték, ez a platform alapvető kultúráját fogja majd megváltoztatni, viszont az Elon Musk által vezetett új Twitter még ennél is radikálisabb lépésre szánta el magát.
A Twitter Blue (vagyis a Twitter előfizetős funkciója) a napokban megosztott egy tweetet, amelyben bejelentették, hogy az Egyesült Államokban élő Blue előfizetők mostantól kezdve akár 4000 karakter hosszú tweeteket is megoszthatnak majd.
A bejelentés alapján ezt a változtatást a "thread" jelenség miatt vezették be, ugyanis gyakran előfordul a Twitteren, hogy a mondandóját valaki sok közvetlenül egymás után fűzött tweeten keresztül írja le, vagy ráírja egy képre, esetleg egy külön szolgáltatást használ, mint pl. a TwitLonger.
Nem ez az első ellentmondásos változtatás a Twitteren, hiszen amióta Elon Musk átvette az irányítást, azóta rendszeresen a kritikusok célkeresztjébe kerül az igazgató radikális döntései miatt. A vállalkozó már a kezdetektől fogva próbálja aggresszíven monetizálni a platformot, miközben a cégen belül olyan vezetési stílust gyakorol, amelynek a szakmaisága még a legnagyobb jóindulattal is megkérdőjelezhető.