Rengeteg terhet levesznek vállunkról a jelszókezelő szolgáltatások, amelyek révén nagyobb biztonságban tudhatjuk különböző felhasználói fiókjainkat és szó szerint kincset érő adatainkat is. Annak, aki mindenütt ugyanazt a könnyen kitalálható betűkből és számokból álló kódot használja, és nem akar vagy nem tud bonyolultabb jelszavakat megjegyezni - pláne nem több különbözőt -, annak egyértelműen szüksége van egy megbízható password managerre, mint amilyen a jelszókezelők királya.
A LastPass részben annak is köszönheti népszerűségét, hogy létezik egy ingyenesen igénybe vehető, csökkentett funkcionalitású verziója, aminek korlátai rövidesen az eddigieknél is nyilvánvalóbbak lesznek.
Március 16-ától ugyanis választás elé kényszerülnek a felhasználók, akiknek dönteniük kell, hogy PC-n (laptopon és asztali gépen) vagy mobileszközön (okostelefonon, tableten, okosorán) alkalmaznák a továbbiakban a LastPasst. A hivatalos bejelentés szerint a platformválasztást az határozza meg, hogy milyen eszközről jelentkezünk be legelőször március 16-án vagy azután. Ezt követően még három alkalommal válthatunk eszköztípust.
Két hónappal később, május 17-én pedig az e-mailes terméktámogatás is megszűnik. Ezután a Support Centerben megtalálható leírásokban, valamint a LastPass Community fórumain kereshetnek segítséget, az ügyfélszolgálat a későbbiekben csakis a fizetős felhasználókkal foglalkozik. Utóbbiak a LastPass Premiumért havonta 3 dollárt fizetnek (vagyis 36 dollárt egy évre), családi konstrukcióban pedig 4, illetve 48 dollárt. Azok, akik eddig ingyen használták, március 16-áig kedvezményes áron válhatnak előfizetőkké, mindössze 27 dollárért.