A héten jelentette be a Google, hogy egy új projekt keretében olyan frissítést készít Search Generative Experience (SGE) szolgáltatásához, amely mindezt lehetővé teszi egy AI-támogatott felületen. A mesterséges intelligencia a cég mögött álló adatbázisok segítségével ad nekünk ötleteket nyaralásunk megtervezéséhez.
Az új funkció most még csak angol nyelven érhető el és csak az Egyesült Államok területén. A szolgáltatás egyelőre a tesztelés fázisában van, de ha elegendő tapasztalat és visszajelzés áll rendelkezésre, a rendelkezésre álló adatok segítségével élesben is elindítják a platformot.
A funkció szövegesen utasítható egy kirándulás megtervezésére. Például megkérhetjük, hogy készítsen tervet egy Denveri kirándulásra az ismertebb történelmi helyek és egy kezdők számára is alkalmas síelő hely közbeiktatásával. Ekkor a felület elkészít nekünk egy minta tervet, amely tartalmazza a látnivalókat és az éttermeket, valamint a repülőjegy- és szállodaválasztási lehetőségeket, napszakok szerinti bontásban.
Egyelőre ennyit tud az SGE, de ha kedvezőek a visszajelzések biztosan továbbfejlesztik majd. A felületen például nincs lehetőség a belépők vagy szállások közvetlen kifizetésére, lefoglalására, de ezek biztosan integrálva lesznek a későbbiekben. Ha elégedettek vagyunk az eredménnyel, az továbbíthatjuk a Gmailbe, a Dokumentumokba vagy a Térképekbe.
Arról nincs hír, hogy a vállalat mikor szeretné szélesebb körben bevezetni a funkciót, de annyi bizonyos, hogy gőzerővel dolgoznak az AI-motoron. Bár vannak ez ügyben szkeptikus hangok is, de az érintett iparágak érdeklődve figyelik az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket.
Ezen felül már vannak kisebb startupok is, mint a Mindtrip és Layla, akik szintén korai hozzáférést biztosítanak a hasonló célú saját AI-asszisztensükhöz. Ezzel a frissítéssel most a Google szembeszáll ezekkel a kishalakkal és valószínűleg majd a hirdetőik számára hasznos adatokat is fog gyűjteni utazási szándékainkról.