Megjött az aktuális 2024 Ads Safety Report, ami leírja, hogy az előző évben összesen mennyi káros reklámot takarított el a Google. Mivel az interneten felbukkanó hirdetések nagyja a keresőóriáson fut keresztül, ezért rá is hárul a feladat, hogy megszabaduljon a káros vagy átveréseket tartalmazó reklámoktól. A Google persze takarít is rendesen, és erről minden évben számot is ad.
A 2024-es év során összesen 5,1 milliárd reklámot tiltott le vagy távolított el. Ezen felül 39,2 millió hirdetői fiókot szüntetett meg szabályszegésért. Tavaly egyébként a letiltott reklámok száma magasabb, 5,5 milliárd volt, viszont ezúttal erősebben lényegesen több hirdetői fiók esett áldozatul a rendrakásnak, egy évvel korábban ugyanis csupán 12,7 milliót számolt fel a Google.
A vállalat egyébként hozzátette az eredményekhez, hogy további 700 000 olyan hirdetői fióktól szabadult meg 2024-ben, amelyek üzemeltetői valamilyen AI segítségével végrehajtott csalást próbáltak összehozni, vagy valami más módon szegték meg az irányelveket.
Egyúttal azzal is elbüszkélkedett a Google, hogy 90 százalékot esett az AI-hoz kapcsolódó átveréseket tartalmazó reklámok száma. Ez kétségkívül szép eredmény, de a maradéknak még mindig sokan áldozatul eshetnek. Remélhetőleg idén még tovább tud javítani ezen az arányon a vállalat.