A Google folyamatosan frissíti a szolgáltatásait, ez alól a legrégebbi sem kivétel. Természetesen a keresőről beszélünk, amely már rég nem csak annyiból áll, hogy beírunk egy kifejezést és kapunk egy linkekkel teli találati listát. Egy ideje például már bizonyos országokban elérhető volt az, hogy ha valamilyen termékre vagy terméktípusra keresünk, egy külön dobozban kaptunk közvetlen linkeket, ahol kapásból megvásárolhattuk találatunk tárgyát.
Azt azonban talán sokan nem tudták, hogy ezek a kis képes listák olyan partnerektől származnak, amelyek fizettek az itteni megjelenésért. Tehát például még az is előfordulhat, hogy hiába keresünk a Tajpej Special X666 laptop-modellre, ha egy fizetős ügyfél nem teljesen ezt, hanem ehhez hasonlót kínált, az bukkant fel a lap tetején látható dobozokban. Az Egyesült Államokban már élesben tesztelik azt a változtatást, hogy ezekben a dobozokban nem a fizetős tartalmak látszanak, hanem a leginkább releváns termékek.
A reklámok persze nem tűnnek el - ezek külön helyen, az oldal tetején jelennek majd meg. A Google-t a jelentések szerint elsősorban az Amazon által jelentett fenyegetés motiválja az effajta módosítások terén. Ugyebár itt ha valaki a fenti példát folytatva a Tajpej Special X666 laptopra keres, akkor megkapja az összes olyan eladót, aki ezt kínálja - nem az X665-öt és nem is az X667-et. A Google statisztikái szerint ugyanis Amerikában kifejezetten sikeres volt ez a termékkeresős funkció, szépen kattintgatták a felhasználók, tehát úgy vélik, ennyi bevételt beáldozhatnak annak oltárán, hogy az emberek több időt töltenek az oldalon és elégedettebbek a találatokkal.
Azt még nem tudni, mikor bújik ki az Egyesült Államokból ez a funkció, de esélyesen nemsokára mi is kereshetünk úgy, hogy a találati oldalon megjelenő termékek a lehető legközelebb állnak ahhoz, amitre ténylegesen vágyunk.