Akármennyire is szeretnék egyesek annak beállítani, a klímaváltozás sajnos nem egy szimpla netes átverés, hanem tudományos bizonyítékokkal alátámasztott probléma, aminek negatív hatásai már érzékelhetőek bolygónkon.
A helyzet megváltoztatásáért az egyszerű emberek mellett a nagyvállalatok is sokat tehetnek, és az is nagyon fontos, hogy milyen információk terjednek a témával kapcsolatban a világhálón, legalábbis a Google szerint igenis itt az ideje újraértékelni ezt a kérdést. A tények és a vélemények persze gyakran összekeverednek, de az elmúlt évek történéseiből jól látszik, hogy a szólásszabadság mögé bújva milyen veszélyes dolgok történhetnek az online térben.
Az elmúlt években a Google sok hirdetője és partnere fejezte ki aggodalmát amiatt, hogy a hirdetések olykor a klímaváltozást tagadó tartalmak mellett jelennek meg, vagy konkrétan hamis információkat tartalmaznak a témát illetően. Ezért hát új monetizációs szabályt tervez bevezetni a vállalat, ami segíthet az álhírek elleni harcban.
A tervek szerint novembertől kezdve már nem jelenhetnek meg reklámok az olyan tartalmaknál és videóknál, amelyek ellentmondanak a jól megalapozott tudományos konszenzusnak a klímaváltozás létezéséről és hatásairól. Ez érinti a Google hirdetőit, kiadóit, valamint a YouTube tartalomgyártóit is. Porblémás tartalomnak az számít, ami hoaxként vagy átverésként hivatkozik a klímaváltozásra.
Persze ez nem jelenti azt, hogy teljesen tabu lesz a téma, ugyanis a Google elvileg nem veszi majd egy kalap alá a hamis információkat tényként kezelő anyagokat azokkal a tartalmakkal, amelyek szimplán beszámolnak a problémás állításról, vagy épp a megvitatásáról szólnak. A klímaváltozás hatásaival és új kutatásokkal foglalkozó tartalmak esetében szintén engedélyezve lesz a monetizáció.