Épp a napokban emlékeztünk meg róla a PCW digitális hasábjain, hogy az évek során a Google már mennyi termékét és szolgáltatását kukázta a Google+ közösségi platformtól a Google Glass szemüvegen át a Google Play Musicig, melyek közül az utóbbi szerepét a szintén a vállalat szárnyai alá tartozó YouTube Music vette át.
Most pedig a történelem ismétli önmagát, a keresőóriás ugyanis hamarosan egy újabb platformot kaszál el a YouTube Music javára.
Az áldozat ezúttal a Google Podcasts lesz, amelyet a cég az online beszélgetős műsorok iránt berobbant lelkesedést meglovagolandó hozott létre még 2018-ban, ám sosem vált különösebben népszerűvé. Ezzel szemben egy tavalyi kutatás szerint a YouTube időközben a műfaj rajongóinak kedvenc forrásává lépett elő, így érthető, hogy a Google nem akar többé az árral szemben úszni.
A YouTube hivatalos blogján bejelentett döntés értelmében a Google Podcasts 2024-ben vesz búcsút a közönségtől. Az üzemeltető migrációs eszközökkel segíti majd az átállást, melyekkel a felhasználók könnyedén áthelyezhetik a beállításaikat és a podcastjaiket a szolgáltatás helyére lépő YouTube Musicba, illetve OPML-formátumban is letölthetők lesznek a feliratkozások, segítve a más platformokra költözést.
A YouTube azt ígéri, hogy a következő hetek és hónapok során közösségi visszajelzéseket fog gyűjteni, hogy ezekre alapozva minél zökkenőmentesebbé tegye a váltást. A blogposztból nem derül ki, hogy pontosan mikor kerül lakat a Google Podcastsra, amely a bejegyzésben közölt statisztika alapján csupán 4%-os piaci részesedéssel rendelkezik az Egyesült Államokban, miközben a YouTube Music 23%-os szeletet hasít ki a tengerentúli podcast-tortából.
A Google Podcasts torka körül tavasz óta szorul a hurok, amikor is a YouTube engedélyezte, hogy az amerikai felhasználók előfizetés nélkül is hozzáférjenek a Musicon hallgatható műsorokhoz.