Elsőre csak amolyan adok-kapok kakaskodásnak tűnik a techvilág legújabb híre, de ha mögé lesünk, komolyabb következményei is lehetnek a dolognak - főleg, ha a többi tech-óriás is eltanulja ezt a sértődékeny viselkedést. A lamentálás alapja az a friss hír, miszerint a Google hivatalosan többé nem támogatja a YouTube-ot az Amazon platformjain, így a Fire TV és az Echo Show sem éri el többé a videomegosztót.
A Google azért döntött így, mert az Amazon nem csak a Google-eszközök eladásait gátolja (sem a Google Home-ot, sem a Chromecastot nem forgalmazza), hanem az Amazon Prime Video sem működik a Google Chromecaston. Az Amazon a múlt hónapban egyes Nest termékek forgalmazását is leállította. A Google erre reagált a támogatás megvonásával.
Az Amazon szerint a Google elszomorító példával szolgál, és szelektív módon blokkolja a felhasználók hozzáférést egy nyílt oldalhoz (persze az Amazon korábbi lépése is éppen ilyen volt).
A Google nyitott a jövőbeli megbeszélésekre és együttműködésre, vagyis a gondok akár meg is oldódhatnak. Minden bizonnyal, ha a Google hardverei visszatérnek az Amazonra, akkor a YouTube ismét elérhető lesz az Amazon saját platformjain.
Mi ebből a tanulság?
Leginkább az, hogy ha a tech-világban mindenki csak magára gondol, annak bizony általánosságban a felhasználók isszák meg a levét. Az Amazon és a Google ugyanis nem közvetlen vetélytársak, a Google ugyebár technológiai gyártó és fejlesztő cég, míg az Amazon az elektronikus kereskedelem legnagyobb szereplője (vannak ugyan saját hardverei, mint a fent említett Fire TV, az Echo Show vagy az Alexa okoshangszóró, de nem ezek adják a bevétel nagy részét).
Az adok-kapok onnan indult, hogy anno a Google termékei nagyon jól fogytak az Amazon webáruházában (a Chromecast sokáig az egyik csúcsterméknek számított), aztán amikor az Amazon elkezdett saját termékeket is gyártani, amikkel közvetlenül konkuráltak a Google kütyüi, azokat egyszerűen kitiktotta a boltból. A Google ezért tulajdonképpen joggal "sértődött meg", hiszen azt mondja, a termékeik mellőzése etikátlan piaci magatartás.
Amennyiben a háború fokozódna, akkor az ütőkártya a Google kezében van: akár a keresési találatokat is megvonhatja az Amazontól. Épp ezért mindenkinek az az érdeke, hogy a felek belátható időn belül előálljanak valamilyen kompromisszumos megoldással, mert ők ugyan húzhatják a dolgot egy ideig, de a felhasználók ettől még nehezebben jutnak Google termékekhez, vagy épp az Amazon eszközeiken kapnak csonka élményt.