A Facebook, Inc. még tavaly októberben vedlett át Meta Platformsszá, ezzel jelezvén, hogy a vállalatnak már nem a közel 3 milliárd felhasználóval bíró közösségi oldal, hanem a virtuális valóságon alapuló metaverzum kiépítése lett az elsődleges szempont. A változás a cég szárnyai alá tartozó Oculust is mélyen érintette, amely egyszerűen beleolvadt a Metába, s ezzel a termékeit is az új néven forgalmazza.
Mark Zuckerbergék már jó előre bejelentették, hogy a Meta Quest és a Meta Quest 2 használatához idővel nem lesz szükség a Facebook-fiókunkra, most pedig az átállás részletei is tisztázódtak.
Augusztustól (pontosabb dátum egyelőre nincs) egy Meta-fiókot kell majd regisztrálniuk a felhasználóknak, amely teljesen független a vállalat által üzemeltetett közösségi oldalaktól, és kizárólag a vásárlásokra, valamint a digitális javak tulajdonjogának igazolására szolgál.
A Meta-fiókon belül pedig egy ún. Meta Horizon-profilt is kreálnunk kell, ami az Oculus-fiók utódjaként a belépőnk lesz a Horizon VR-platformra. Fontos kitétel, hogy egy eszközt csak egyetlen Meta-fiókkal társíthatunk.
Aki szeretné, az utólag a Meta-fiókját is összekapcsolhatja a Facebookkal és az Instagrammal, bejelentkezni viszont már csak ezzel tudunk majd, így elkerülhetetlen a regisztráció. Ez azoknak rossz hír, akik eddig kizárólag a Facebookon keresztül használták a VR headseteket. A másik csoportot azok képviselik, akik most is csak a régi Oculus-fiókjukra hagyatkoznak, ők 2023. január 1-ig kapnak haladékot a Meta-fiók létrehozására.
Habár az új profilok regisztrálása kétségtelenül plusz vesződségnek tűnhet, a felhasználók összességében jobban járnak a változtatással. Először is eleve pozitív, hogy végre nem lesz szükséges a facebookos jelenlét a drága VR-eszközök használatához, másrészt a Meta-fiókok azt a problémát is kiküszöbölik, hogy a közösségi oldalról bannolt felhasználók a Questhez és Quest 2-höz vásárolt digitális tartalmakhoz is elvesztették a hozzáférésüket.