A közelmúlt legnagyobb horderejű eseményeinek egyike volt, amikor Mark Zuckerberg felvázolta, miként is képzeli el a jövőt, amelyben az életünk szerves részévé válik az általa megálmodott metaverzum. Persze még évekre vagyunk attól, hogy megvalósuljanak a grandiózus tervek, ám a folyamat első lépéseként a cég nevet vált, így a jövőben csupán a legnagyobb közösségimédia-platformot fogjuk Facebooknak hívni.
Csakhogy, mint kiderült, az új névnek kiszemelt Meta már másoknak is eszébe ötlött, és úgy fest, hogy hamarabb bejelentkeztek a védjegyért, ami még okozhat némi fejtörést Zuckerbergéknek a jövőben. De a jelek szerint nemcsak a névválasztással lőtt mellé a Facebook/Meta, hanem a Möbius-szalagból formázott logóval is.
Erre egy, a migrén kezelésében segítséget nyújtó alkalmazás, az M-Sense Migräne német fejlesztői hívták fel a figyelmet Twitter-oldalukon, gúnyosan megjegyezve, hogy mennyire megtisztelve érzik magukat, amiért a Facebook inspirációt merített a logójukból. Egyúttal remélik, hogy az M-Sense adatkezelési módszere is mintaként szolgálnak a techvállalatnak.
We are very honoured that @facebook felt inspired by the logo of our migraine app - maybe they’ll get inspired by our data privacy procedures as well 👀 🤓
— M-sense Migräne (@msense_app) October 29, 2021
#dataprivacy #meta #facebook pic.twitter.com/QY7cota36r