Nagyon egyszerű manapság olyan álhírekbe botlani, amelyeket előszeretettel terjesztenek az emberek a különböző internetes felületeken, sőt gyakran egész hálózatok szakosodnak arra, hogy butaságokkal verjenek át másokat.
A Facebook sajnos remek helyen az ilyeneket terjesztők számára, és ugyan a közösségi oldal üzemeltetője látszólag igyekszik harcolni ezek ellen, nem biztos, hogy érdekében áll az álhírek végleges eltüntetése.
A Wired által megszerzett dokumentumok szerint ugyanis a Meta 2018 júliusa és 2022 áprilisa között 30,3 millió dollárnyi bevételt szerzett az olyan reklámok után, amelyek végül el lettek távolítva a platformról, mert nem voltak hitelesek. A vállalat egyik fejese azt is elárulta, hogy hirdetési pénzt egyáltalán nem adnak vissza, még akkor sem, ha törlésre kerül egy hálózat. Így talán egy picit érthetőbb, hogy miért találkozhatunk még ma is annyi álhírrel a Facebookon.
A szóban forgó dokumentumok szerint egyébként orosz hálózatok öntötték bele a legtöbb pénzt a hiteltelennek ítélt és törölt hirdetésekbe, a leggyakoribb célpontok pedig Ukrajna és az USA felhasználói voltak.