A Facebook az Oldalak szekcióján belül új dizájn tesztelésébe kezdett, ez pedig azt is jelenti, hogy egyes hírességek és cégek oldaláról az új dizájn keretében kísérleti jelleggel eltüntetik a like gombot. Ezzel egyszerre természetesen a like-ok száma is megy a kukába. Mi értelme az egésznek? A Facebook azt szeretné elérni a változtatással, hogy az emberek az ilyen oldalaknál inkább a követők számát nézzék.
Az új dizájn, amelyről a TechCrunch részletesebben is beszámolt, könnyebbé tenné a Facebook felhasználói számára, hogy pontosabb rálátást nyerjenek egy oldal méretére. A követők száma azt mutatja meg, hogy mennyi ember hírfolyamában jelennek meg az adott oldal bejegyzései. A like azonban külön dolog volt, azt követően le lehetett iratkozni a bejegyzésekről.
A Facebook 2019-ben tervezte át a webes és a mobilos felületét egy minimalistább külső érdekében, és most hasonló utat folytatnak ezzel a kísérleti dizájnnal is, hogy könnyebb legyen a fontos információt észrevenni. Azt viszont nem tudni, hogy a változtatás mikor lesz szélesebb körben elrérhető - vagy egyáltalán elérhető lesz-e.
Jelenleg zárt bétatesztben próbálgatják, hogy működik mindez, mennyire érezni a gomb hiányát, és hogyan reagálhat minderre az üzleti és profi felhasználói közösség. Sok kísérleti funkcióról azonban már az első béták alatt kiderül, hogy csak "tervezőasztalon" mutatott jól, de a valóságban nem működik, szóval a mostani próbálkozás jövője is még simán tekinthető kétesélyesnek.