A The Manifest jelentése szerint a fogyasztók a különféle közösségi oldalakon követett márkák alapján döntik el, hogy mit vásároljanak meg. Ebben a Facebook, a YouTube, a Twitter, az Instagram, a LinkedIn, a Reddit és a Snapchat befolyásolja az emberek.
A tanulmányban résztvevők 52 százaléka pedig konkrétan az alapján dönti el, hogy mit vásároljon meg, hogy mit lát a Facebookon.
A szakértők szerint ez azért van így, mert a Facebook egy felnőtt név a közösségi hálózatok világában. Mostanra több generáció is használja Zuckerberg platformját, és a célzott algoritmusok a jelek szerint nem riasztották el az embereket. A közösségi média elméletileg segít összehozni a márkákat és a felhasználókat, ami a gyakorlatban is igaz.
A fogyasztók 51 százaléka lájkolja a márkák bejegyzéseit, 22 százaléka hivatkozik a profiljában márkanevekre, 20 százaléka küld privát üzenetet a márkának, 18 százalékban pedig tweetben említi meg azokat. Mindezeknek hála az emberek pedig közelebb érzik magukat az egyes márkákhoz, és emiatt nagyobb valószínűséggel választják azokat a vásárlás során.