2014-ben a világ még nem tudta befogadni a Google okosszemüvegét, a Microsoft HoloLens pedig egészen más vizeken evez. Sok nagy tech cég szerint azonban a kiterjesztett valóság a jövő, és megőrülünk majd az AR-szemüvegekért, amelyek mindenféle információval árasztják el a látóterünket, és grafikai elemeket jelenítenek meg a való világról látott képen, élőben. Sok embernek vannak kétségei, hogy valóban erre vágyunk-e, de az biztos, hogy a nagy vállalatok közül sok fejleszti már az AR-termékeit.
Miután a Facebook nemrég bemutatta az első saját hardvereit, már azt sem titkolja, hogy forradalmi headset építésébe kezdett. Ezt maga Ficus Kirkpatrick, a cég AR divíziójának vezére erősítette meg.
A TechCrunch-nak elárulta, hogy olyan okosszemüvegen dolgozik a cég, amelynek a megjelenése csak sokára esedékes. Ez persze nem feltétlen rossz dolog, elvégre a Facebooknak nem árt javítani a biztonságán és a márkanév megítélésén, mielőtt ilyen nagy újdonságot dob piacra.
Addig is a Facebook folytatja a munkát a kiterjesztett és a virtuális valóságon, a kutatások pedig hozzájárulhatnak a jövőbeli headsetek sikeréhez. A cél nem az, hogy elmerüljünk a virtuális valóságban, hanem, hogy magával ragadó élményt kapjunk. A VR-t otthon, az AR-t mindenhol elterjesztené a Facebook.