A Signal nevű alkalmazás egy népszerű választás azok között a felhasználók között a kommunikációra, akik nagyobb figyelmet fordítanak a személyes adataik védelmére az online térben. A Signal nem a felhasználóik adataival keresi meg a dollármilliókat, ellenben a Facebookkal, akik még azt is belengették, hogy fizetőssé válhat a szolgáltatásuk, amennyiben az Apple nem finomít az új iOS biztonsági beállításain.
Nem akármilyen Instagram kampányt talált ki a Signal, hogy borsot törjön a Facebook orra alá és közben kicsit felhívja az emberek figyelmét is az adataik védelmére. A cég által elérhető adatokkal tökéletesen személyre szabott hirdetéseket jelentettek meg a felhasználóknak a képmegosztó platformon.
Most viszont jóval többről volt szó, mint amikor valaki rákeres valamire és a reklámok elkezdenek hasonló termékeket ajánlani. A Signal a Facebook által begyűjtött információk által képes volt néhány félelmetesen személyes reklámot produkálni.
Ha a felhasználó egy K-pop rajongó anyuka, aki nemrég költözött Berlinbe, a reklám ezt írta. Ha egy egyedülálló tanár Moszkvából, akkor ezzel hozta zavarba. Ha mesterdiplomás művészettörténetből és Londonban él? Ez sem maradt titok.
Ugyan a Facebook még nem kommentálta az esetet, a Signal blogján megírták, hogy a profil, mellyel létrehozták a reklámokat, még az előtt eltávolításra került, hogy a reklámok többsége megjelent volna. Ez nagyon szomorú, hiszen teljesen legális volt, amit tettek, mindössze a Facebooknak nem tetszett ez a szintű átláthatóság, emiatt ugyanis hosszú távon sokat bukhatnának.