Bár a Facebook és Mark Zuckerberg nemrég azt közölte, hogy nem a platform szolgáltatójának feladata eldönteni, igazak-e azok az állítások, amelyeket az emberek közzétesznek, az állami hátterű médiacégeket ezentúl mégis megszűri, és ennek keretében címkét jelenít meg ezek hivatkozásai mellett. Ettől azt várják, hogy átláthatóbb lesz, kiktől származnak a hírek. A Facebook szerint erre azért van szükség, mert a szóban forgó hírforrások a média befolyásoló erejét kombinálják az állami hátterű stratégiával.
A médiacégek fizetett hirdetéseit szintén címkézi majd idén nyártól a Facebook, méghozzá globálisan. Az említett jelzéseket a hírfolyamban jelenítik majd meg. A címkézés alá vont cégek listájának összeállítását 65-nél is több média-, kormányzati és emberi jogi csoport segítette.
Áprilistól kezdve Amerikában tesztelik, hogy a népszerű oldalaknál megjelenítik a földrajzi adatokat is - erre azért van szükség, mert sok külföldi fiók és oldal népszerű az országban.
Mindezzel együtt Mark Zuckerberg továbbra is kitart amellett, hogy nem szükséges vizsgálnia az Egyesült Államok elnöke állításainak tényszerűségét, és úgy általánosságban senkiét sem. Pedig civil jogi szervezetek mellett a saját dolgozói is tiltakoznak a korábbi kijelentéseivel élesen szembemenő állásfoglalása ellen.