A 2011-ben indult Duolingo ma a világ egyik legnépszerűbb nyelvtanulási platformja, mivel egyszerű, könnyen fogyasztható leckékkel csempészi be a tudást az idegen nyelvek iránt érdeklődő felhasználók elfoglalt mindennapjaiba.
Az év végéhez közeledve a Spotify után a pennsylvaniai cég is összefoglalta a 2021-es év tanulságait, az adatokból pedig érdekes kép rajzolódik ki az emberek tanulását ösztönző tényezőkről.
A Duolingo jelentése szerint a megkérdezett felhasználók több mint kétharmada válaszolt úgy, hogy egy "kulturális esemény" inspirálta a kurzusok elkezdésére, közülük pedig 29 százalék számára az idegen nyelvű TikTok-videók adták meg a szükséges lökést. Ha viszont csak a Z-generációt, vagyis az 1997-2012 között születetteket vizsgáljuk, akkor 40% az utóbbiak aránya, ami egyértelműen mutatja a közösségi oldal fiatalokra gyakorolt befolyását.
Jócskán akadtak azonban olyanok is, akik valamelyik felkapott netflixes sorozat hatására csaptak bele a nyelvtanulásba. Az ilyen felhasználók 37%-ának A nagy pénzrablás (spanyol), 28%-ának Squid Game (koreai), 20%-ának pedig az Emily Párizsban (francia) hatására jött meg a kedve a Duolingo leckéihez.
A platform összesítése alapján 2021 legnépszerűbb nyelvei a spanyol, az angol, a francia és a japán voltak, de az idei évben komolyan megugrott az érdeklődés a német és a koreai iránt is. Az alábbi térképen az látható, hogy melyek bizonyultak a legtrendibb nyelveknek az egyes országokban.
A több mint 500 millió regisztrált felhasználóval bíró Duolingo egyébként mozgalmas évet zárhat, a jiddis áprilisi hozzáadása óta ugyanis már 40 nyelvből áll a platform repertoárja, júliusban pedig tőzsdére vitték a vállalat részvényeit.