Bár voltak az elmúlt néhány évben is hasonló kaotikus esetek a technológia világában, mostanra egyértelművé vált, hogy a CrowdStrike vállalat Falcon Sensor nevű biztonságtechnikai termékével kapcsolatos leállás minden idők legnagyobb ilyen incidense volt. A legnagyobb részben a banki szektort és a repülésirányítást érintő eset világszerte komoly fennakadásokat okozott.
Bár a problémát első körben viszonylag gyorsan megoldották egy rekordidő alatt kiadott javítással, minden eszközt egyenként, manuálisan kellett frissíteni ahhoz, hogy visszaálljon a normális működés. Ez a kékhalál természetéből adódik, amit a mai napig lehetetlen központilag orvosolni. Így a "gyorssegély" a lefagyott 8 és fél millió gép legtöbbjéhez csak jóval később juthatott el.
Már egy teljes hét is eltelt az események után, mire a biztonságtechnikai vállalat vezérigazgatója, George Kurtz bejelentette, hogy a leállt munkaállomások 97 százaléka ismét működőképes. Azoktól, akik a kevésbé szerencsésnek mondható három százalékhoz tartoznak, elnézést és további türelmet kért a cégvezetés nevében.
A Microsoftnál egyébként több mint 5000 mérnök dolgozott a hibaelhárításon 24 órában. Az esettel kapcsolatban azt nyilatkozták a vállalat részéről, hogy a jövőben a hasonló helyzetek elkerülésének érdekében korlátozni fogják harmadik fél szoftvereinek kernel szintű hozzáférését.
A Parametrix biztosító kalkulációja szerint az incidens közel 5 milliárd dolláros veszteséget okozhatott az USA legnagyobb árbevételét produkáló cégeket tömörítő Fortune 500-as vállalatoknak. Ezen csoportnak a negyede szenvedett el fennakadást - és ezáltal kézzel fogható veszteséget - az eset okán.
A biztosítási veszteségek várhatóan körülbelül fél és egymilliárd között lesznek, ám ez a teljes bukásnak mindössze a 10-20 százaléka. A megtépázott hírnevű cég ennek kapcsán komoly jogi követelésekkel nézhet szemben a közeljövőben.