Az Apple rendszerint egyáltalán nem törődik a CES rendezvénnyel, még úgy sem, hogy az az év egyik legérdekesebb eseménye. Az idei show kezdete előtt azonban fogta magát az óriás, és a közvetlenül az LVCC mellett lévő hotel oldalát stratégiai megfontolás után bevonta egy gigantikus reklámmal: "Ami az iPhone-odon történik, az az iPhone-odon marad."
A reklámra többen felfigyeltek, köztük a The Verge is. Az alatta lévő linken pedig hosszasabban taglalja a cég az Apple Pay, a Face ID és az egészségügyi adatok biztonságát. A CES-re látogatók közül mindenki találkozik majd a reklámmal.
Az Apple alapvetően a Google-nek és az Amazonnak akart odaszúrni ezzel a reklámmal. A Google az LVCC-n egy szintén hatalmas, de pont ellentétes színű reklámmal hirdeti a saját asszisztensét. A Google a CES-en a Google Assistantre koncentrálhat, akárcsak tavaly.
Az ügyhöz érdemes feleleveníteni, hogy az Amazon Alexája nem is olyan régen egy felhasználó privát beszélgetését másnak küldte el, és volt olyan is, hogy valaki 1700 hangfelvételét egy ismeretlennek küldte el. A Google-nél pedig az Androiddal volt sok baj, főleg a magánszféra és az adatbiztonság kapcsán. Az Apple többször utalt rá tavaly, hogy a Google kihasználja a felhasználóinak adatait, cserébe a pénzért. Az Apple azonban nem reklámokra, hanem hardverekre épít, ezért ilyen téren nagylelkűbb lehet. Persze azért az Apple oldalán sem minden felhőtlen: Kínában a védelem alapból gyengébb, a celebgate fotóbotrányra pedig még sokáig emlékszünk majd.