Hirdetés

A CES 2025-ön látottak alapján az AI betámadja a nappalinkat



|

Ha bejön a gyártók terve, a mesterséges intelligencia hamarosan az életünk szerves része lesz.

Hirdetés

Azt már a CES előtt tudtunk, hogy idén sok minden a mesterséges intelligencia körül forog majd, az LG, a Samsung, a Hisense és a TCL pedig azt is megmutatták, hogyan képzelik el a "gépesített" jövőt. Mind a négy vállalat célja az, hogy a mesterséges intelligenciára is támaszkodva kényeztetik el a felhasználókat, azonban az is remekül látszik, hogy ehhez kétféle stratégiát választottak. Az LG és a Samsung egészpályás letámadásba kezdett, és a mesterséges intelligenciával nemcsak a szórakozást emelnék új szintre, hanem az életminőséget átfogó módon javítanák, míg a TCL és a Hisense - legalábbis egyelőre - abban hisz, hogy az AI főleg az egyes termékeken belül tud hozzájárulni ahhoz, hogy a mindennapok minél gördülékenyebbek legyenek.

Ez az eltérő felfogás több tényezőre vezethető vissza, de a legfontosabb mind közül valószínűleg az, hogy az LG a ThinQ, a Samsung pedig a SmartThings rendszer tévén nemcsak saját okoskütyüit tudja integrálni egy rendszerbe, hanem több száz másik gyártó termékeit is. Kettejük közül egyébként a Samsung némi lépéselőnyben van, mert a tízéves SmartThings platformnak 340 partnere van, az LG ennek a számnak nagyjából a felénél jár csak - ráadásul ehhez is arra volt szüksége, hogy felvásárolja az Athom nevű céget.

Az LG és a Samsung mernek nagyot álmodni, mind a két cég víziójában egy olyan AI rendszer dolgozik, amely révén a termékek nemcsak saját működésüket javítják és optimalizálják, hanem egymáshoz is képesek igazodni. Eszközeink hamarosan beszélgetni fognak egymással - és persze a generatív mesterséges intelligencia segítségével velünk is. Hamarosan a valóságban is megtapasztalhatók lesznek azok a filmes jelenetek, amikor élő szóban, diskurzusszerűen tudunk beszélgetni az otthonunkkal.

Hirdetés

Zömmel egyébként olyan dolgokról, funkciókról van szó, amik már most is elérhetők - reggel például már most is megnézhetjük a telefonon, hogy milyen minőségű volt az alvásunk, a telefonon megjelenik a várható időjárás, és persze a teendők listája is. Az újdonság az, hogy ezen adatok felett a mesterséges intelligencia fog őrködni, és kontextusok alapján kommunikál majd velünk. Arra például semmi szükség, hogy minden nap elmondja, hogy kipihenten ébredtél fel - hiszen ez a normális. Viszont az AI magától tudja majd, ha nem aludtál jól, és ebben az esetben felajánlja, hogy készít egy kávét, ha rendszeresen nem alszol jól, akkor ad tippeket a pihentető alváshoz, komolyabb esetben pedig akár egy orvosi konzultációt is felajánl és megszervez nekem. Ez csak egy példa a sok közül, de talán jól mutatja, hogy mennyivel emberibb lehet egy olyan rendszer, amit nem kell folyamatosan felügyelni, nem kell ellenőrizni és programozni - mégis, a szokásaink megtanulásával és bizonyos fokú megértésével pontosan úgy működik, ahogyan az számunkra természetes, komfortos és szükséges.

A Hisense és a TCL egyelőre nem tartanak itt, de ne legyenek kétségeink, hogy hamarosan Kína is felzárkózik. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez a két vállalat ne fejlesztene gőzerővel AI fronton, ám ők egyelőre csak eszközszinten optimalizálnak - a tévé elsősorban a szórakozás központja, nem az okosotthon vagy a mindent átszövő AI alfája és ómegája. Ez a két gyártó a Google TV okostévé rendszert használja, amely könnyen hozzáfér a Google Home rendszerhez. A Google TV-re ráadásul 2025-ben elérhető lesz a Gemini - a lehetőség tehát a Hisense és a TCL esetében is adott, igaz nem csak és kizárólag rajtuk múlik, hogy az AI fejlesztések milyen irányban haladnak.

Noha az LG és a Samsung magasabb ívű koncepciókat mutattak be, arra egyelőre nem számítunk, hogy már idén gombamód szaporodni fognak a szuperokos, AI-jal felturbózott lakások - az viszont tény, hogy a lehetőség már nem csupán elvi, és tény az is, hogy a fejlődéshez a termékek mellett minden más egyéb is adott. Az persze még kérdés, hogy a generatív AI elég okos-e, illetve érdekes lesz látni azt is, hogy a gyártók és a felhasználók elképzelése mennyire egyezik; az irány viszont adott. Így azt tudjuk, hogy merre megyünk, csak még az nem tiszta, hogy milyen gyorsan.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.