Nem titok, hogy a Google minden évben hatalmas összeget fizet ki az Apple-nek csak azért, hogy az iPhone és iPad készülékeken az alapértelmezett keresőmotor a Google legyen. 2014-ben a Google ezért 1 milliárd amerikai dollárt adott az Apple-nek, tavaly pedig már 3 milliárd dollárra tornázták fel ezt az összeget.
Egy elemző szerint idén jelentősen megemelkedhet ez az összeg. Rod Hall azt mondja, hogy a Google az idei megállapodás keretében már 9 milliárd dolláros éves díjat fizet ki ugyanezért az Apple-nek.
Az Apple az egyik legnagyobb csatornát jelenti a Google forgalmára nézve. A teljes mobilos árbevétele felét Apple-felhasználóknak köszönheti a Google. Emiatt aztán nem meglepő, hogy az éves díj folyamatosan emelkedik. Az viszont remek kérdés, hogy hol a határ, és mennyit tud kipréselni a riválisából az Apple.
Az elmúlt két évben a díjazás ugyanis megtriplázódott, és Rod Hall szerint a következő 12 hónapban megint emelkedik majd. 2019-ben valószínűleg már 12 milliárd dollárt kell fizetnie a Google-nek. Amíg a Google nem parancsol megálljt, addig az Apple biztosan megköveteli a riválisa bőkezűségét, elvégre így Tim Cook is szebb számokat prezentálhat a szolgáltatások utáni árbevétel kapcsán. Az Apple pedig nem járhat rosszul, hiszen ha a Google nemet mond, ott lesz a Microsoft és a Bing - a befolyó összeg pedig tiszta nyereség