Lassan egy hónapja, hogy a Spotify megjelent a tőzsdén, most pedig az első negyedéves jelentése is megérkezett. Az már korábban kiderült, hogy a szolgáltatást 170 millió felhasználó használja, most viszont arra is fény derült, hogy ebből 75 millió fizet érte.
Az előző negyedévben még 71 millió fizetős ügyfele volt a cégnek, ami 7 százalékos előrelépést jelent. Éves szinten a fejlődés 45 százalékos. A vállalat működési vesztesége nagyjából a felére csökkent egy év alatt, de még mindig távol van a céljától.
A Spotify jobb második negyedévet és 83 millió prémium felhasználót vár. A próbaidő hosszát kitolták, és bíznak benne, hogy sikerül majd újabb embereket elérni a családoknak és a diákoknak szánt csomagokkal.
A Spotify szeretne egészséges mértékben tovább növekedni, de úgy, hogy megtartja a jelenlegi felhasználóit. A növekedést elsősorban az ingyenes szolgáltatásától remélheti a cég.
Bár a vállalat jó ütemben lépett piacra, az Apple és a Google nagy fenyegetést jelent rá, ráadásul az utóbbi a Play Musicot hamarosan a YouTube-ba olvasztja. Az Apple-nek pedig már 40 millió fizetős ügyfele van, miközben talán még nagyobb ütemben terjeszkedik, mint a Spotify.