Az Uber bejelentette, hogy Amerikában, Kanadában és Európában 2030-ra kizárólag elektromos autók lehetnek a flottájában, 2040-re pedig ez az egész világra érvényes (hasonló ígéretet tett korábban a Lyft is). A sofőrök azonban nem kapnak támogatást az autójuk elektromosra lecseréléséhez. A cég inkább az utakra szab ki extra díjat az elektromos autóknál, így jövedelmezőbb lesz a sofőröknek inkább ilyet vezetni. Ez utanként 50 cent extrát jelent, a kizárólag elektromos hajtású járműveknél 1,5 dollárt. Így persze az Uber-utak ára is emelkedik, amire a vállalat szerint szükség van, de azért ők is hozzátesznek a kerethez 800 millió dollárt.
Tiltásokat és büntetéseket a hagyományos autók sofőrjeire egyelőre nem szabnak ki. Az új irány a szakértők szerint azért jelentős, mert a felmérések szerint az Uber-utakhoz hasonlók 50 százalékkal jobban szennyezik a környezetet, mint egy normál autóút. Az elektromos autókra átálláshoz autógyártókkal és autókölcsönzőkkel is szerződne az Uber, és akciós ajánlatokkal várnák a vevőket, kölcsönözni kívánó embereket.
Az Uber a kormányzatok segítségét is kéri, erre pedig szüksége is lesz, sok ország ugyanis hamarosan kitiltaná a hagyományos autókat és teherautókat: Norvégia 2025-ben, Franciaország és Nagy-Britannia 2040-ben és 2050-ben. EU-s kutatások szerint ráadásul az olyan helyeken, ahol az Uberhez hasonló szolgáltatások népszerűek, a légszennyezettség is egyenesen arányban növekszik.