A Counterpoint Research legutóbbi elemzése szerint az előfizetéses zenei streamingpiac 2019-ben éves szinten 32 százalékkal nőtt. A top 5 szereplője az ágazatnak a Spotify, az Apple Music, az Amazon Music, a Tencent Music és a YouTube Music volt, ezek 35, 19, 15, 11 és 6 százalékos piaci részesedéssel bírtak, a fizetős piac előfizetéseit vizsgálva. Ezzel pedig továbbra is messze a Spotify számít a legnépszerűbb szolgáltatásnak a fizetős ügyfelek körében.
A piacelemzéssel foglalkozó szakemberek szerint a szolgáltatások annak köszönhetik sikereiket, hogy a regisztrált felhasználóikat nagy hatékonysággal tudják rávenni a fizetős csomagok igénybevételére.
A megfelelő taktikáknak köszönhetően már 358 millió fizetős ügyféllel büszkélkedhet a zenei streamingpiac, és ez a tábor az elemzők előrejelzése szerint idén további 92 millió fővel bővül majd. Ez éves szinten újabb 25 százalékos növekedést jelentene, amit ezúttal a koronavírusjárvány is befolyásol.