2019-ben nagy reményekkel indult világhódító útjára a Disney saját streaming-platformja, amelynek felfutásában kissé morbid, ám el nem ítélhető módon, komoly segítséget nyújtott a pandémia is. Az akkoriban 6,99 dolláros havi díjért vesztegetett csomag ma már lassan a duplájába kerül, sőt egy most bejelentett - október közepére időzített - emeléssel túl is lépi azt.
Az akkortól már 15,99 dollárért (átszámolva 5800 forint) kínált előfizetés a legdrágább opció. Ezt azért fontos külön megjegyezni, mert a stramingpiac átalakulóban van. Ennek egyik oka, hogy a szolgáltatók többsége - feladva korábbi elveit - beengedte a reklámokat a platformjaira, bár ez a magyar piacon még nem gyűrűzött be.
A másik jelentős változás mögött viszont egy komolyabb ellentét húzódik. Annyi szereplő szeretne már magának egy darabot a stremingpiacból, hogy az már a résztvevők fenntarthatóságát veszélyezteti. A helyzetet felismerve, egyre többen gondolkodnak a platformok együttműködésében. Az Egyesült Államokban a Hulu és a Max már partnerségre is lépett a Disney+-szal, de további hasonló kollaborációkra is lehet még számítani a jövőben.
Hazánkban a Disney+ 2022 nyarán startolt el havi 2490 forintos indulóáron, de már tavaly, még az ünnepek előtt megemelték az egyetlen itthon elérhető előfizetési csomag árát 3090 forintra, ami a mai napig érvényben van.
Nehéz lenne még megmondani, hogy alakul a cég üzletpolitikája hazánkban a jövőben, hiszen a szolgáltatási területek legtöbbjén már jó ideje elérhető, reklámmal megcsúfolt csomagok még továbbra sem kerültek bevezetésre nálunk. Jó eséllyel attól tartanak, hogy a vízzel együtt a gyereket is kiöntik, és komoly visszaesést könyvelhetnek majd el, akár a drágulás, akár a rossz kompromisszum révén. Akárhogy is, sokáig már nem halogathatják ennek az anomáliának a rendezését.