Hirdetés

111 milliós bírságot kapott a DIGI a félrevezető díjemelési kommunikáció miatt



|

Nem finomkodott a bírsággal a Gazdasági Versenyhivatal.

Hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a DIGI nem egyértelműen tájékoztatta előfizetőit a 2023. január 1-jétől bevezetett díjemelésről és a májustól érvényesített inflációkövető díjkorrekcióról. A vállalat kereskedelmi gyakorlatát úgy alakította ki, hogy figyelmen kívül hagyta a várható fogyasztói értelmezést, így az előfizetők nem kaptak objektív képet a díjemelések következményeiről.

A GVH a vizsgálat során arra jutott, hogy a cég kommunikációja következetlen és ellentmondásos volt, ami azt a hamis benyomást kelthette a fogyasztókban, hogy a hűségidő védelmet nyújt mindkét díjemeléssel szemben. Valójában azonban az inflációkövető díjkorrekciót a hűségidő alatt is alkalmazták.

Hirdetés

A DIGI elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslati jogáról, és vállalta a fogyasztói jóvátételt. A GVH ennek ellenére 111 millió forintos bírságot szabott ki a cégre, és kötelezte arra, hogy térítse vissza a májusi díjkorrekció miatt hűségidő alatt érvényesített többletdíjat az érintett előfizetők számára.

A DIGI márka 2024 elején megszűnt Magyarországon, és beolvadt a 4iG Nyrt. ONE márkája alá.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.