A TikTok népszerűségével kapcsolatban tanulmányokat lehetne írni, ahogy arról is, hogy milyen, sokszor elkeseredett próbálkozások vannak arra, hogy tönkretegyék a platformot. A rövid videókkal foglalkozó alkalmazás azonban él és virul, a YouTube viszont komoly veszi az általa jelentett fenyegetést.
A Google új alkalmazása, a YouTube Shorts lényege tulajdonképpen ugyan az, mint a TikToknak. Teljes képernyőn pörögnek a rövid anyagok, melyeket le- és felfelé irányuló mozdulatokkal lapozhatunk.
Egy sokadik platformnak azonban nincs már hely, így valamivel motiválnia kellett az amerikai cégnek az alkotókat, hogy kezdjék használni a YouTube új kategóriáját. A cél elérése érdekében 100 millió dollárt (azaz nagyjából 29 és fél milliárd forintot) ajánlott fel a közösségnek.
A Google tájékoztatása szerint a pénzre mindenki jogosult, aki posztol a Shorts nevű appban, mindössze annyi az elvárás, hogy a videó saját tartalom legyen és feleljen meg az alkalmazás irányelveinek. A számítások szerint ez a keret valamikor 2022-ben fogyhat majd el.
Nem példátlan egy ilyen kampány, a Snapchat tavaly novemberben napi egy millió dollárt fizetett a saját videósainak, mikor a Spotlight nevű appjuk elindult, de a piacvezető TikTok is elkülönített korábban 200 millió dollárt a saját alkotói támogatására.
A YouTube Shorts jelenleg az Egyesült Államokban és Indiában elérhető.