Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezetője nemrég a CNBC-vel beszélgetett, és elárulta, hogy a kínai gyártó jelenleg is dolgozik egy AR-szemüvegen.
Az ügyvezető szerint a kiterjesztett valóságra építő szemüveg a következő szintre emelné a viselhető eszközöket. A kiterjesztett valóság digitális technológiával és digitális képi elemekkel dobja fel a valóságot. Yu szerint az AR-szemüveg már 1-2 éven belül megjelenhet a piacon.
A Huawei olyan ellenfelekkel kell majd szembenézzen, mint az Apple, amely akár már jövője kiadhatja a saját AR-szemüvegét. Az igazi úttörőnek persze még mindig a Google Glass számít, amely bár a fogyasztói piacon elbukott, de megmutatta, hogy mit nem szeretnek az emberek. A Google Glass a gyártásban és egyéb üzletágakban egyébként azóta is siker.
Az AR-szemüvegekkel a felhasználók szemei előtt olyan információk lebegnek majd, mintha csak az okostelefont nézegetnék. Egyes elemzők szerint az okostelefonok után ez jelenti majd a nagy slágert, másoknak kétségeik vannak, hogy egy rohanó világban ki akarja még a valóságot is elárasztani digitális értesítésekkel és adatokkal.
Richard Yu szerint mindenesetre a kezdetekben nem érezzük majd nagy durranásnak az AR-t. A jövőben viszont egyre jobban értékeljük majd, és 1-2 éven belül elterjed a technológia. A Huawei pedig jobb használati élményt szeretne garantálni. Az IDC elemzőcég szerint 2022-ben 21,59 millió AR-headset találhat gazdára.